۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

خامنه ای سازمان اطلاعات می خواهد، احمدی نژاد وزارت اطلاعات

پس از قبضه کردن وزارت اطلاعات توسط سپاه پاسداران، گرا هایی به خارج کشور داده شده است و نیروهای سپاهی که مشغول جاسوسی و خراب کاری بوده ند، دستگیر شده اند. دستگیری جاسوس های سپاه در کویت، بحرین، یافتن تجهیزات جنگی در کشتی باری در مالزی و هواپیمایی که ترکیه محموله آن را ضبط کرد، جزو این جنگ و گریز ها می توان دانست که تیم خامنه ای اعتقاد دارد دست برخی از مهره های وزارت اطلاعات نزدیک به تیم احمدی نژاد در کار است. در اصل، خامنه ای هیچ اعتمادی به احمدی نژاد و تیم وی ندارد، و تمام سعی و تلاشش بر آن است که کلیت وزارت اطلاعات را با نیروهای سپاه که اعتماد بیشتری به آن ها دارد، پر کند. این روند چندی است شروع شده و هنوز هم در جریان است.
شنود از دفتر مشایی که توسط سپاه صورت می گرفت، قبلا لو رفته بود و موجب درگیری برخی از نیروهای وزارت اطلاعات نزدیک به احمدی نژاد و نیروهای سپاه شده بود، اما این بار گویا شنودی توسط نیروهایاطلاعاتی از دفتر وی صورت گرفته است، که با لو رفتن قضیه، مشخص شده است که وزارت اطلاعات دیگر حرف شنوی از احمدی نژاد ندارد.
این درگیری ها چندی است که در جریان است و بازدید خامنه ای از وزارت اطلاعات، عملا پیغامی بود به احمدی نژاد، که اینجا حیطه ولایت من است نه وزارت خانه تو، ولی احمدی نژاد گوشش بدهکار به این قضیه نبوده و نمیتوانذ تحمل کند که وزارت اطلاعات، هیچ حرف شنوی از وی که نداشته باشد، تازه جاسوسی او را نیز بکند
بهانه تیم احمدی نژاد آن است که چون سپاهی ها سررشته ای در کارهای اطلاعات ندارند، لو رفتن ها توسط ندانم کاری نیروهای سپاهی بوده است - و تیم مقابل هم فکر میکند تیم احمدی نژاد گراها را داده است.
این قضیه را باید در کنار نیروهای محافظه کار و سنتی راست دید، که به خوبی می دانند که در شرایط کنونی، امیدی به پیروزی در انتخابات مجلس نخواهند داشت. لذا از این فرصت دعوای خامنه ای و احمدی نژاد استفاده کرده، و نقشی در این جنگ علیه احمدی نژاد را به عهده گرفته اند، تا بتوانند در غنایم پیروزی بر احمدی نژاد سهمی از قدرت، از سفره خامنه ای نصیب آنان گردد. افشاگری های سایت الف وابسته به احمدی توکلی را باید از این جنس دانست.
نگارنده اعتقاد دارد که تمامی این جنگ به داخل مرزها و آرایش نیروهای سیاسی داخلی محدود نمی شود، و تحولات خاورمیانه، نقشی مهم و تعیین کننده در ادامه این درگیری ها و سمت و سوی دو طرف درگیر خواهد داشت.

۱ نظر:

  1. سلام.
    از شما صمیمانه درخواست می کنیم که در صورت صلاحدید خودتان و با توجه به روند وبلاگتان، اطلاعیه های زیر را منتشر بفرمایید. درصورت آنکه می خواهید لینک مطلبتان در بالاترین و... هم ارسال گردد، می توانید با آدرس ایمیل جامعه ی وبلاگنویسان سبز در تماس باشید. (همچنین درب های جامعه بر روی شما به منظور عضو شدن در آن باز است)
    دو لینک زیر به منظور شکست سانسور خبری می باشد.
    امید داریم که شما با انتشار آنها در وبلاگتان، قدم بزرگی در بهبود وضعیت اطلاعرسانی مردمی انجام دهید.
    پاینده باشید.
    http://greenbloggercamp.wordpress.com/2011/05/04/story003/

    http://greenbloggercamp.wordpress.com/2011/05/05/story004/

    پاسخحذف