۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

سناریوی تحدید و کنترل هاشمی با نقش آفرینی نیک آهنگ



مهدی هاشمی در ایران و در داخل زندان است. مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، طبق سناریو دستگاه های اطلاعاتی، نفر اول در راه اندازی و مدیریت جنبش سبز معرفی شده است. چندی پیش اخباری به گوش رسید که مهدی هاشمی تحت فشارهای شدیدی برای قبول انجام اعترافات تلویزیونی می باشد. این خبر همزمانی داشت با لغو سفر هاشمی به رفسنجان به علت فشارهای وارده نهادهای امنیتی که گویا ماجرا حتی تا حد تهدید مستقیم بالا رفت.
دیروز فایل مکالمه بین نیک آهنگ و مهدی هاشمی، که حاوی برخی اظهارنظرهای مهدی هاشمی در مورد وضعیت سیاسی کشور و شخصیت های نظام بود، بطور ظاهرا ناشناسی پخش شد. این انتشار، در کنار اخبار چند روز پیش در فشارها بر مهدی هاشمی برای انجام اعترافات تلویزیونی معنا می یابد.  هدف از انتشار این فایل صوتی، تهییه مقدمات برای انجام سناریو از پیش طراحی شده جهت محدود کردن بیشتر هاشمی رفسنجانی ، تنها امید کم سوی جهت برگشت عقلانیت به سیاست های نظام جمهوری اسلامی در آستانه آخرین دور مذاکرات مهم بین ایران و کشورهای غربی بر سر پرونده هسته ای و همچنین انتخابات ریاست جمهوری است. احتمالا اگر مهدی هاشمی زیر بار اعتراف تلویزیونی نرود، با انتشار گسترده این نوار، تحدید هاشمی رفسنجانی با طرح احتمالی برکناری وی از قدرت پیگیری خواهد شد. وقتی سایت مصباح یزدی، خبر از لغو برنامه سخنرانی هاشمی به علت احتمال ناامنی داد، کاملا مشخص بود که دور جدید برخورد با اکبر هاشمی کلید خورده است. حالا انتشار این متن مکالمه، کاملا معنا می یابد.
نیک آهنگ کوثر، یک مکالمه خصوصی را ضبط کرده و بنا به ادعای خودش این فایل را به وکیل هوشنگ بوذری، شاکی مهدی هاشمی ارسال کرده است. نیک آهنگ در گفتگو با رادیو کوچه، انتشار این فایل را تکذیب کرده است. از سوی دیگر، شاکی پرونده هاشمی نیز انتشار این فایل را تکذیب کرده است.  سئوالاتی که برای هر تعقیب کننده جریان مطرح میشود، عبارت خواهند بود از:
-          چه کسی این فایل را منتشر کرده است؟
-          چرا باید نیک آهنگ کوثر یک مکالمه خصوصی را ضبط کند؟ آیا جز آن است از پیش نقشه ای در سر داشته برای داشتن مدرکی که بعدها به دردش بخورد؟
-           چرا این فایل برای وکیل هوشنگ بوذری که پرونده شکایت وی هیچ ربطی به مکالمه مهدی هاشمی با نیک آهنگ نداشت،  ارسال شده است؟
-          چرا این گفتگو ها بصورت قطره ای و مرحله ای منتشر می شود؟

نقش تخریبی نیک آهنگ کوثر در اوج حملات حکومت به جنبش سبز و رهبران آن، پس از عاشورای خونین 88، هنوز از یادمان نرفته است. نویسنده این سطور به کرات، مطالبی در نصیحت و مذمت خطی که نیک آهنگ در پیش گرفته بود در همان ایام، منتشر کرد. اما ، نگارنده به صراحت دریافت که نیک آهنگ آنقدر کینه ای هست که برای خنک کردن دلش، از هیچ روش هر چند کثیفی امتناع نمیکند! شرح این ماجرا مفصل است و شاید زمان شرح آن نیز برسد! و هنوز سخنان طائب در روزهای پس از 25 بهمن 89 و در جمع بسیجیان در باره سیاست اختلاف افکنی در صفوف جنبش سبز به واسطه نیک آهنگ کوثر و سایت جنجالیش را شاید برخی از ما به یاد داشته باشیم. اما این بازی جدیدی که نیک آهنگ شروع کرده از جنسی است دیگر!
چه نیک آهنگ این متن را شخصا منتشر کرده باشد، و چه از طریقی که وی قبلا برای شاکی پرونده مهدی هاشمی ارسال نموده، پخش شده باشد، مسئولیت کل ماجرا، با نیک آهنگ کوثر میباشد.
قضیه اصلا این نیست که مهدی هاشمی کیست و آیا شخصیت خودش و پدرش مورد حمایت خوانندگان این متن هست یا نیست. کاری که نیک آهنگ کرده، همکاری مستقیم با سیستم اعتراف گیری حکومت ایران از طریق افشاگری مکالمات بوده و فارغ از آن که شخصی که حقوقش تضییع شده چه کسی است،  این کار از نظر اخلاقی مذموم، از نظر حرفه ای غیر قابل قبول و از نظر قانونی جرم و شراکت در نقض حقوق بشر یک زندانی محسوب میشود.

۲ نظر:

  1. در اینکه نیک آهنگ کوثر دانسته و با ماموریت اینکار یعنی ضبط صدا را انجام داده شکی نیست و در دقیقه 20 تا 23 مکالمه که به مهدی هاشمی میگوید اگر شما برود ایران و این جمله را چند بار تکرار می کند تا مهدی هاشمی واکنش نشان می دهد و می گوید کی گفته من میرم ایران
    در نهایت تمام گفتار و پرسش های نیک آهنگ دستوری بود ولی شکم بر این است که مهدی هاشمی با تمام آن زکاوتش متوجه این تله نشد ؟ جواب اینجاست
    بعضی از بخشهای مکالمه بوسیله اطلاعات سپاه باز سازی شده و سپس دوباره به نیک آهنگ بر گردانده اند و ایشان هم بدلیل ساختن حاشیه امن با سناریوی ارسال این نوار صوتی به دادگاه و وکلا خود را بیمه می کند و کسی نمیتواند بر او ثابت کند در صورتیکه طبق قوانین دولت و محاکم کاناد مکالمات ضبط شده بین افراد بدون حکم محاکم و قاضی قابل وثوق نیست حال اینکه کدام قاضی مضحکی این مکالمات غیر قانونی را خواسته نمیدانم و یا کدام وکیل مضحکتر از قاضی میتواند مکالمات ضبط شده غیر قانونی غیر مربوط به پرونده ای را در مسیر اجرائی دادگاه به خورد دادگاه بدهد نمیدانم
    هوشیار باشید تمام تلاش فرار به جلوی نیک آهنگ و اربابش جواد آزاده که الان بازجوی پرونده مهدی هاشمی است پرت کردن حواسها به جعل و بازسازی بخشهائی از این مکالمه است
    شکی نیست که نیک آهنگ یک پادوی جیره خوار است ولی مدیران اطلاعات سپاه هم خوب سناریو را نپخته اند و صرفا میدانند ایننوار قدرت اجرائی بر علیه مهدی ندارد و صرفا در دنیای خبری مورد بازدهی قرار خواهد گرفت
    بحث زیاد است ولی صلاح نیست بیش از این باز کنم
    حمید رضا ذاکری

    پاسخحذف